Pazar, Temmuz 23, 2006

POW WOW!

Bir haftalik aradan sonra tekrar merhaba.

Basliktan da anlayacaginiz gibi, bu cumartesi gunu sira disi bir aktiviteye katildik. Nedir POW WOW? diyorsunuz degil mi? Pow wow, Amerikan yerlilerinin, bir araya gelip, dans edip, sarki soyleyip, eski arkadaslari ile bir araya geldikleri, yeni arkadaslar edindikleri bir zaman dilimiymis. Biz de Discovery Parkta 21.si duzenlenen Yillik Kizilderili Gunune katildik bu cumartesi.

Aslinda maceramiz komik basladi. Sabah Atilla bugun boyle bir sey varmis bir baskana dedi. Baktim "aaa Discovery Parktaymis " dedim-cok iyi biliyorum ya, daha once 3 kere gitmistik-ve mesaji kapatip yola ciktik. Her zaman park ettigimiz yere geldigimizde fazlaca araba bulunmamasi garip geldi. Atilla'ya "allah beni acaba haftaya miydi ben hic tarihe falan bakmadim" dedim. Sonra Atilla'nin aklina etkinligin yapilacagi yerin parkin kuzey tarafinda oldugu geldi. Biz ise guney taraftaydik. Basladik yurumeye.. yarim saatlik yuruyusten sonra sarkilari duymaya basladik. Ama bu yarim saatlik yuruyus orman icinden arada sirada gorunen deniz manzarasi ile olunca oldukca keyifli oldu:)

Ben her zaman kendimi yakin hissetmisimdir kizilderililere. Buraya geldigimden beri de hep gercek bir torene katilmak istemistim. Pow wow alanina adim atar atmaz renk cumbusu ile karsilastik. Meydan da cember olusmus, sarkilar soylenmeye baslamisti, danslar da arkasindan geldi. Bu Pow Wow alanin etrafinda da standlar kurulmus el yapimi takilar, esyalar, kiyafetler satiliyordu.

Inanilmaz bir renk cumbusu.

Her bir takinin, rengin bir anlami vardi mutlaka.
Iste Pow Wow alani.

Degisik aksesuarlar, muzik aletleri, susler vardi.

En cok dikkatimi seken ayaklarinda ve bacaklarin, gorunur halde ya da gizli ziller, cingiraklar, ses yapici malzemeler bulunmasiydi. Dans ederken muzige boyle eslik ediyorlardi.

Turumuzun ortasinda ben bir Soman yedik, boyle pisiriyorlardi.

Burasi da Sef Seattle Klubu standi. Brosurlerini aldim. Inceleyecegim bakalim.

Yaslilar Kizilderililerde cok onemlidir, siz de bilirsiniz eminim. Bu yazi onun cok guzel bir ornegi bence. " Sadece yaslilar, lutfen."

Kafasinda siyah peruk olanin kabile buyucusu olabilecegini dusunduk.

Cember halinde muzik esliginde dans ederek donuyorlar. Muzik kesildiginde ise orada durup yanlarinda kim varsa sohbet ediyorlar.

Yorulanlar aksesuarlarini cikartip dinleniyor. Resimdeki iki kisinin baba ogul oldugunu dusunuyorum.

Evet bir arada her ne kadar tezat dursak da. Resim cektirmek istedim.

Evet dunku saskinligimdan sonra, simdi ekleye bildim fotografi. Bu Kizilderili amca daha ciddi gorunuyor degil mi?

0 Comments:

Yorum Gönder

<< Home

AmazingCounters.com
1800Flowers.com